23 juli 2011 kl.14.00

Hej alla mina läsare…

I sommar ska jag gifta mig och blir fru Ljungdahl. Inbjudningarna är skickade och mina spioner har sagt att det verkar som de har kommit fram.

Vigseln blir i Tjörnarps kyrka klockan 14 den 23 juli. Efter det blir det en liten promenad genom skogen ner till sjön där vi bjuder på tårta mingel och kanske något annat roligt.  Vi hoppas att vädret blir stålande då vi bara har skydd för serveringsborden, så ta med er paraply eller badkläder... vilket som känns mest passande. Så småningom kommer Tommy och jag ta med oss våra föräldrar, syskor och syskonbarn till ett pensionat där kvällen fortsätter med mat, dryck och underhållning.

Så här står det står det till med inbjudningarna, om ni har fått en inbjudan är ni hjärtligt välkomna till vigsel och mottagningen vid sjön. De som är inbjudna till Pensionat Granliden har fått ytterligare en inbjudan med information om detta.

Om ni inte har fått inbjudan så är det av det trista anledningen att både jag och Tommy har en stor släkt och vi har inte möjlighet att bjuda alla och var därför tvungna att dra en gräns. Jag har från min sida bjudit in dem som jag har lite kontakt med och träffar då och då. Därför blev det mest släkt på min mammas sida men några från pappas med. Tommy hade det lite svårare att dra gränsen och med lite hjälp och diskussioner med hans mamma Anita kom vi fram till att han drar gränsen vid farbröder, fastrar, mostrar och morbröder med respektive, och mormor och morfar såklart!

Saker som är bör noteras är klädkoden. Klä er bekvämt i kläder ni trivs i, det enda kravet vi har är att de är färgglada.  Tänk också på att promenaden ner till sjön på mindre än 10 minuter är en stig som går i lite backig terräng så stiletter är troligtvis ingen höjdare. Vagnar ska gå bra att köra och det finns möjlighet att köra en annan lite längre runda.

Är ni väldigt besvikna för att ni inte blev bjudna kan jag påpeka att kyrkan är öppen för alla och vi hindrar ingen från att komma dit, men tyvärr kan vi inte bjuda alla på tårta och fika efteråt. Det finns dock en sista möjlighet att få ett fripass till mottagningen och det är om man hjälper oss med listan i föregånde inlägg.

Vi ses i sommar!!

Kommentera här: