14 september 2009

1820
Loppet gick sådär, det bästa tycker jag var när Hamilton körde av på sista varvet. När vi begav oss från Monza kollade vi hur många bilder vi hade tagit hittills på resan, det var över 1000! På tåget från Monza var det fullt. Poliserna som överser påstigningen bara tryckte på mer och mer folk och jag stod på trappsteget i dörren och undrade om de kanske skulle klara av att stänga dörrarna om jag satt väskan på magen och drog in rumpan. Då frågar polisen vid vår dörr en dam om hon inte ska med. Ha! Vi var ju packade om ansjovisar. Jag fick stå på ett ben i princip hela vägen hem och det var inte så lätt att andas när mitt huvud var i samma höjd som andras armhålor. Efter ett välbehövligt mål på donken var vi utmattade och gav upp för att åka tillbaka till hotellet. Vi sov så sött och det var riktigt gott med sovmorgon.


När vi vaknade i morse var det allt annat än vackert väder. Det hade ösregnat under natten och det var kallt ute. Mod i sinnet och vi begav oss ut på stan. Efter en kort stund börjar det regna igen.
Ett slutligt besök i Ferraributiken innan vi sökte skydd i tunnelbanan. Vi skulle fortfarande hitta en present till Jennifer så vi tog oss till Garibaldi där jag hade sett lite roliga affärer under mark. Vi hittade en bra present och efter en "de-tour" kom vi tillbaka till samma butik för att köpa en väska till mig. När solen kom tillbaka tog vi ett bra farväl av Milano med en varsin gelato i värmen framför Duomen. Gött!




Bizzdag 6
Tommy - 5       Rea - 3

Kommentera här: