13 september 2009

0825
D-day! Idag är det racet! Igår blev det inga skriverier för jag tappade pennan. Igår hade vi lite sovmorgon och efter  ett litet stopp på Lidl för nödproviant begav i oss återigen mot monza. Gott om folk på tåget och vi va på Autodromo vid 11 och lyckades se lite träning. Solen stekte verkligen i Parabolica. Min armar och knän var ganska brända i slutändan.
Efter kvalet (där det tyvärr inte gick jättebra för Fisichella) så tog vi lugnt för att slippa rushen till bussen och tur var väl det för jag hade velat stå i kö till bussen när regnet kom. Ett riktigt åskregnoväder. Tommy sökte skydd under ett parasoll och började snacka engelska med en kille som visade sig vara svensk. Jag däremot fick skydd i Ferrariståndet när jag köpte mig en snygg svid och en flagga till idag.





Idag ringde klockan 0445 för att vi skulle med första spårvagnen, men vår planför att komma först till läktarna funkade inte riktigt. När vi kom kom till Garibaldi var det för tidigt för biljettkontoren att öppna och tydligen för biljettmaskinerna att vakna. Ingen möjlighet att köpa biljett så det var bara att ta tunnelbanan till centralstationen för att hoppa på gratiståget. Nu var det som tur var inte så mkt folk på detta tåget och väl framme fanns det många platser kvar i utgången av parabolica där vi ville sitta. Vi kom till Monza lite innan halv 8 och det tog lite id att ta sig över hela bana, men nu sitter vi och ruvar på våra platser till racet kl 14. Tålamod!







Bizzdag 5

Tommy - 5     Rea - 3
1 Anita:

skriven

Fina bilder! Bra kamera det där.

Kommentera här: