Stackars Kompis

Idag har varit min vilodag. Onsdag till lördag har jag jobbat på frukten, och det är ganska slitigt med ganska tunga lyft. Var helt matt i kroppen när jag kom hem igår...

Tanken var att idag skulle jag ta det lugnt, men det finns mycket som ska göras och det kliar i fingrarna. Det började med lite mördande av mördarsniglar och eskalerade snart till en upprensning av ett buskage. Vi klippte ner, rensade opp, krattade, klippte häcken och demonterade ett stängsel. Det blev ett toppenresultat!!

Imorrn sak jag jobba i kassan.

Förresten har jag en ny kompis, det är en katt som jag misstänker är hemlös (har aldrig sett en katt äta så snabbt) som har varit och hälsat på två dagar. Jag kallar den Kompis och hon är jättekelen men rädd. Vi der till så att hon får lite att äta iaf, men hon kommer inte överrens med Massa än.

Stackars Kompis
1 Maria:

skriven

Önskar sig bilder från trädgårdsrensning...

Kommentera här: